Carl Oscar Kylberg, född 23 september 1878 på Vasängen i Fridene församling, död 6 januari 1952 i Stockholm, svensk konstnär och representant för Göteborgskoloristerna.
Carl Kylberg var son till kontorschef Gustaf Kylberg och friherrinnan Eleonora von Essen och storebror till konstnären Erik Kylberg. Hans fastrar och farbror var konstnärerna Regina Kylberg-Bobeck, Marina Kylberg och Hjalmar Kylberg. Farfadern Lars Wilhelm Kylberg var konstnär vid sidan av lantbruket på familjegodset Såtenäs i Västergötland.
Kylberg studerade först vid tekniska skolan i Stockholm och i Berlin för att bli arkitekt men övergick till måleri omkring 1900. Han studerade under en tid vid Valand i Göteborg som elev till Carl Wilhelmson. Hans verk kännetecknas ofta av ett glödande oljemåleri med starka färger och han avbildade ofta landskap och figurkompositioner på ett avskalat man??r. Under senare delen av sitt konstnärskap skapade han en mängd religiösa motiv.
Kring 1930-talet fick han sitt genombrott och han kom att ställa ut, förutom i Sverige även i Köpenhamn, Paris, London, Budapest och i USA men hans måleri var för många provocerande och 1938 gick regeringen in och stoppade ett köp av målningen Uppbrottet för Nationalmuseum i Stockholm.
En av hans mest välkända målningar är Hemkomsten från 1938 som hänger på Göteborgs konstmuseum och som föreställer ett skepp i silhuett mot en nästan brinnande gul himmel och ett rödfärgat hav. Denna målning förevigades också 1978 på ett svenskt frimärke av valören 90 öre.
Sedan 1980-talet har många av hans tavlor sålts för rekordpriser vid olika internationella konstauktioner.
Related Paintings of carl kylberg :. | karlessaga, triptyk | figurer och trad | soluppang i hamn | sa beskaffad calle var som vi nu berattat har hora pa han inte ville inte ens pa farbror fille | den eviga sadden | Related Artists:
Thomas Pollock Anshutz (1851-1912) was an American painter and teacher.
He studied art at the National Academy of Design in New York City, and moved to Philadelphia in 1875 to study under Thomas Eakins at the Philadelphia Sketch Club. He entered the Pennsylvania Academy of the Fine Arts in 1876, becoming Eakins's assistant there in 1878, and his successor in 1886. He later studied in Paris at the Academie Julian, 1892-93
Thomas BeachBritish Painter, 1738-1806,English painter. He studied with Joshua Reynolds from 1760 until early in 1762, during which time he was also a student at the St Martin's Lane Academy, London. He probably settled in Bath; his recorded portraits of the 1760s are all of sitters from Dorset or Somerset, and he sent two portraits from an address in Bath to the Society of Artists exhibition of 1772. He exhibited with the Society until 1783, becoming its vice-president (1782) and president (1783) he also exhibited at the Royal Academy (1785-90, 1797). He probably divided his mature practice between London and Bath. His early reliance on Reynolds's ideas of propriety gave way to a more direct approach, seen at its best in such group portraits as The Stapleton Family (1789; U. Bath, Holburne of Menstrie Mus.). In this work, the four children are shown in costume, as a fortune-teller and her customers. The theatrical element in Beach's work, reflecting his interest in the stage, is seen most strikingly in Sarah Siddons and John Philip Kemble in 'Macbeth' Act 2, Scene ii (1786; London, Garrick Club). Beach's diary for 1798, the only one to have survived, chronicles what appears to have been an annual tour of the west country; that year he completed 31 portraits between June and December. Beach was able to capture a strong likeness and this, despite a certain naivety and awkwardness in composition, was enough to establish his reputation in moderately fashionable provincial circles. His last recorded work is a Self-portrait
BRUEGHEL, Jan the ElderFlemish painter (bc1568, Bruxelles, d. 1625, Antwerpen).